fredag 14 februari 2014

Malena Ernman hoppar av

Eftersom jag är anti-rasist och icke-feminist så ska jag be att få avsäga mig mitt medborgarskap i Sverige. Jag har hört att alla måste vara rasister och feminister i det här landet. Annars är det ingen idé att ens försöka tillhöra folkgruppen svenskar. Ja rasister då i bemärkelsen att man hatar alla som har vit hudfärg och särskilt de med ljust hår och blå ögon,  som en gång i tiden alldeles säkert var slavägare eller åtminstone höll på kolonialväldet.

Förresten hörde jag en invandrare på radion i morse, som sade att han inte kände sig som svensk fast han hade bott här sedan han var ett år. Det var förfärligt och groteskt. Det finns nog inga svenskar längre. Folket har gått upp i rök utan att det ens har märkts. Vilka är det som bebor landet vid Polcirkeln? Samerna är inte heller svenskar. Vi behärskas nog av en sorts människor, som har funnits här sedan Gustav Vasa ungefär. Byråkraterna.
Näktergal från Kina

Ett folk ingen längre vet vilka de är för det syns inte utanpå. Märks bara som påbud ibland. Och försiktighetsmått. Men Malena Ernman kan väl inte hoppa av? Hon som verkligen ser ut som en av de där förtryckarna? Och förresten varför får inte schweizarna bestämma över sitt eget land? Det tycker hon tydligen inte. Inte får väl dom ha folkomröstningar hur som helst och bestämma hur de ska ha det i sitt land. Nä, det blir rasistiskt det också. 

De totala lokala nyheterna har gått ut och berättat att alla är avstängda fram till valet i år. Det är lika bra att lägga ned Sveriges Radio för det finns så få i det här landet som kan komma i fråga för program. Alla har åsikter. Ingen borde få ha några åsikter överhuvudtaget. Bara upprepa att det är vackert väder i dag eller att det ser ut att bli regn. Eller något annat som är ofarligt. Pausfåglar hörde jag en liten näktergal viska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar