måndag 22 april 2013

Skönt att slippa bry sig om Bieber

Är det så han heter den senaste idolen? Jo jag tror det. Läste om en 15-åring utanför Grand Hotel som svimmade i trängseln och fick föras till sjukhus.

När jag var 15 år var det Elvis som gällde, men han kom naturligtvis aldrig hit. Och så hade vi Beatles, men de uppträdde på TV. Fanns inte på kartan att vi skulle köa för att se dem.

Fenomenet med att bli förälskad i sin idol är gammal som - ja vad då - kanske människorna själva. Flickor behöver lite killar att träna lite projicering på och det är inte så farligt med en idol, som med någon som är närmare.

Idolen får bära kändisskapet och det måste vara trist. Men det ingår i jobbet att bli dyrkad. Idolen lär vara på plats nu för sin första konsert. Vilken lycka för fansen! Jag vet att han uppförde sig som en idiot när han besökte Anne Franks hus i Amsterdam och helt egocentriskt uttryckte att han hoppades hon skulle vara ett fan om hon hade levat nu.

Själv gillar jag fortfarande Elvis och Beatles plus lite annat, men inte Bieber. Han är alldeles för ung och poppig. Fem år yngre än min yngste son. Vi har ingen 15-årig flicka i familjen. Skönt!
23.4.2013
Och mycket riktigt han verkar mest vara ett fan till sig själv. Fast jublet vet inga gränser och det är inte oförtjänt. Själv tycker jag verkligen att han mest liknar en blek Michael Jackson-kopia och jag gillade aldrig hans musik särskilt mycket heller. Men nog låg han ljusår före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar