lördag 6 april 2013

Grattis alla födelsedagsbarn!

Så många av er fyller år den här månaden. I släkten är det massor: kusiner, kusinbarn och brorsbarn. Men särskilt två vill jag uppmärksamma. Jag hade hand om dem när de var bebisar. Se här så trött jag ser ut, men så gulliga de är.

På fotot till vänster finns André, min äldste son och Tina, min lillasyster. Jag hade hand om dem och var barnledig. Min mamma jobbade på sitt kafé. På den tiden var det sex månaders barnledighet. Sedan skulle barnen börja på dagis. Men min son fick börja när det fanns plats när han var ett år. Mina barn har inte skaffat barn så tidigt som jag.


Klänningen är min mammaklänning!
Bara två månader innan höstfotot ovan togs var jag på semester i Berlin. Här står jag på Kurfürstendamm på den tiden när Västberlin var en stad delad av muren till Östberlin. Fotot är taget den 29 juli 1967.

Jag är 21 år på båda bilderna. Barnen är stora sedan länge och fyller 46 år i år. Det skiljer tolv dagar mellan deras olika födelser i april. 

GRATTIS! Och stor kram till er båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar