torsdag 5 juli 2012

Ann Helena Rudberg I ormbärarens tid

Bokförlagsbranschen är äventyrlig! Allt var klart och jag hade sett vilket omslag förlaget ville ha. Sedan hoppade de av och stack, lämnande mig i sticket. De ville ändra min text och hade anlitat någon, som inte ens kunde stava mitt namn och som trodde det hette mitt manus "vara mycket intressant".

De sade upp kontraktet på grund av "sammarbetssvårigheter" (jo de stavade så) och jag önskade dem en trevlig sommar. Aldrig att någon i mitt liv har behandlat mig eller det jag har skrivit så illa och det tänker jag inte låta någon göra nu heller.

Men här vilar inga halta hästar, utan nya tag gör att min bok I ormbärarens tid ändå kommer ut i höst. Något annat finns inte på kartan. Så ni har att se fram emot en bokutgivning! Men akta er för bokförlag som inte är professionella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar