måndag 14 juli 2014

Nedläggning

UPPDATERAT
Jag har tröttnat på världens och Sveriges problem så jag slutar att skriva här. Har betat igenom alla stora frågor, som intresserar mig. Sedan blir det bara rundgång. Bryr mig inte ens om hur det går för Assange på onsdag märker jag. Har verkligare frågor att engagera mig i på nära håll, både stor glädje och mera sorgliga ting. 

Världen klarar sig utan min blogg. Nu får ni andra ta över och låta er själva bli en smula mer medvetna än medierna lyckas med. Ytligheten är det här decenniets kännetecken, brådskan och hoppandet från det ena till det andra. Människor har inte mer än två minuter över för vad det än gäller. Det handlar om att fånga uppmärksamheten och få läsare framför allt för den kollapsande tidningsbranschen.

Men mänskligheten överlever också detta. Vad det handlar om är att höja medvetenheten en smula. Rent kollektivt. Så att vi äntligen kan sluta att döda varandra. Ägna er åt era nära och kära och kom ihåg att livet är så långt eller så kort som vi bestämmer att det ska vara. Ha det så gott där ute! Var ni än befinner er. 

Naturligtvis kommer jag inte att sluta skriva, men det här är det sista inlägget i den här bloggen!

Här är ett klokt inlägg i bloggen för er som tycker om sådant. Ännu ett. Och ett tredje och sista. 

24.9.2014
Om ni är intresserade av lite mer så finns jag numera här. 

8 kommentarer:

  1. Du har hotat med det tidigare.
    Slutat.
    Kommit tillbaka.
    Ge inte upp!
    Vi tycks ju behöva dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skepparn! Nej då ni behöver inte mig. Jag ger inte upp. Det finns andra saker att göra än att skriva just här. Ha ett trevligt liv ändå! Utan just denna blogg.

      Radera
  2. Hoppas ju att du kommer på andra tankar vad det lider. Din blogg är en av få jag följer numera. Synd om du ska tystna helt. Många kloka tankar har du givit mig genom åren.
    Om inte, så vill jag tacka dig för orden och önska dig allt gott fortsättningsvis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jerry! Jag tystnar aldrig helt, envis och tjurig som jag är. Men just nu tycker jag att jag har gjort så mycket som har varit möjligt i bloggväg. Jag skriver vidare på annat sätt.

      Nyhetsflödet gör att världen blir ytlig. Tyvärr. Och när man letar efter saker hittar man dem inte för ytligheten tar över mer och mer. Till slut blir internet som Babels torn i bibeln, kommunikationen upphör, för det går inte att förstå vad någon säger. Fast internet är totalt platt. De plattformar som finns som twitter förstör också. Och medierna hänger på för de måste ha läsare.

      Såg en buss som hade kört i diket och ned i en ravin i går kväll på väg hem. Stor utryckning av räddningstjänst. Men hittade ingenting om detta i något enda medium. Inte heller rapporterat hos polisen. Till slut trodde jag nästan att jag och den som var med mig hade sett i syne. Men det var ju lördag. Alla lediga och semester. Jag tipsade Nacka Värmdö Posten och si de tog in en liten notis om detta. Så det hade hänt. En ledbuss körde av vägen helt obegripligt, tom buss, bara föraren. Varför? Får vi inte veta. Läggs locket på? Jo det gör väl så. Enligt räddningstjänsten var föraren oskadd. Och vi som annars åker buss ska inte oroas.

      Radera
  3. En dörr stängs och en annan öppnas! Livet går in i nya faser. Lycka till med ditt ickebloggliv. Hoppas vi träffas någon gång IRL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är alltid så. Många bollar i luften just nu för hela familjen. Ibland kommer allt i stora hopar. Både det goda och det mindre goda. Kanske för att vi står alla inför ett nytt skede. Kom förbi om du vill! Tror det ligger närmast till.

      Radera
  4. Föraren av ledbussen som åkte in i skogen hade glömt att dra åt handbromsen! Herregud. Vad är det för förare vi har? Bussen stod stilla men kom i rullning och föraren kom inte på att det var handbromsen det handlade om. Här kan ni läsa:
    http://www.nvp.se/Nacka/Nacka/Buss-korde-in-i-skogen/

    SvaraRadera
  5. Eller också hade föraren gått av bussen utan att dra åt handbromsen. Och tittade på när bussen brakade in i skogen. Troligen. Det var felsökning det handlade om. Ja det behövs hos föraren också.

    SvaraRadera