söndag 26 augusti 2012

Stackars klappturkar

Jag hade aldrig hört ordet förut, men nu har jag blivit tvungen att lära mig vad klappturk betyder. Inte berikar det mitt liv särskilt. Och jag tycker twitter är en styggelse.

Detta uttrycksmedel har förstört debatten i vårt redan nästan totalt nedsolkade Sverige. Det går inte längre att föra vettiga eller ordentliga diskussioner utan brådskan slår ut dem och låter istället något litet krafs och obetydligt komma upp till ytan.

Och det var superdumt av Thomas Böhlmark att ge sig på Nalin Pekgul, som är en reko kvinna. Men kan vi inte låta bli att ha underliga debatter, som om morgondagen alltid skulle vara en valdag? Det är ännu mer än två år till nästa val.

Stäng ned era twitterkonton! De tillför absolut ingenting.
27.8.2012
Och här vill en moderat vara solidarisk och också bli kallad "klappturk". Får jag påminna om "skogsturken"? Den skrattade vi gott och hjärtligt åt för ett par år sedan. För vi kunde känna igen oss själva. Du heliga oskuld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar