tisdag 28 augusti 2012

Ann Helena Rudberg I ormbärarens tid

UPPDATERAT
Min bok finns att köpa på Bokus från den 9 oktober. Finns från den 11 oktober på Adlibris och sajten Cdon. Här hittar ni min nya sajt som är klar 18 oktober 2012. Den handlar om I ormbärarens tid och där finns också ett litet släktträd samt lite annat. Här blir boken allra billigast för er på min sajt.
Titta här på det underbara omslaget som min son Max Rudberg har gjort. Han designar bla åt Apple. Jag är så stolt över vad han kan.

Min familj har hjälpt mig att göra ut boken och i dag har den gått till tryckning. Vi anlitar Vulkan för att få ut den på marknaden.

Jag hoppas att den hinner komma i september. Jag är så tacksam mot min släkt för utan den hade boken inte funnits till.

Så här börjar boken:


I min släkt hade länge funnits berättelsen om dem. De båda som kom hit som främlingar. Länge trodde jag att det var en skröna. En osann berättelse, men den handlade om det som måste döljas i tystnad under flera hundra år, för att till sist kunna berättas. 

Det enklaste var för dem att glömma sitt ursprung, att inte ens prata om det, på så vis integrerades mina förfäder. Han som kom över havet och hon som var en spanjorska. Men sorgen bestod över tystnaden. Och den hemsöker vår släkt än i dag. 

Historien om dessa förfäder är dock mer än så. Det handlar om hur allt knöts samman i en människa, den människa som blev jag själv år 1945. Hur det blev till ett uppdrag för att ta reda på hur allt hängde samman.
Jag har skrivit denna bok utifrån mig själv. För på något annat sätt kan ingen författare skriva. Det är historien om vår värld genom en människas psyke. Hela den förvandling, som ständigt pågår på jorden. Varför är vi egentligen här?

Min mamma brukade slå bort mina frågor om varifrån vi kom med att säga: “Egentligen är vi väl tattare” med ett av hennes vanliga befriande skratt. Ett slags galghumor för att vi var mörka. Mormor och morfar var egendomslösa torpare. Morfar var fiskare och möbelsnickare. Tio barn födde min mormor och den allra sista i syskonskaran föddes när mormor var 45 år gammal. Det blev min mamma.

20.9.2012
I går gick min nya bok iväg till sluttryckning. Det betyder att den inte hinner komma i september, men i oktober är det dags. Det tar minst 14 dagar att trycka, men sedan skeppas den hit igen från Riga och kommer att finnas hos internetbokhandlare och hos Vulkan. Jag berättar närmare detaljer när det är dags. Spännande!

5.10.2012
Äntligen är den här! Vi fick hem den i dag på eftermiddagen. Ännu får enbart särskilt utvalda den, men snart finns den på internet till försäljning för alla. 

9.10.2012
Nu finns boken att köpa på Bokus! Här är den. Omslaget ser konstigt ut i deras annons, men ni har ju det riktiga omslaget här ovan. Varsågod och köp! 
11.10.2012
Och här finns den på Adlibris och på Cdon. Tror att Adlibris blir billigast ifall porto är inräknat. Ni får själva kolla.

5 kommentarer:

  1. Trycker Gilla på detta.

    Var kan man köpa boken?

    Leroy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer att bli till salu på internet, nätbokhandlare som Adlibris och Bokus. Kommer att finnas som e-bok. Kan beställas från Vulkan också. Jag berättar när det är dags! Håll utkik.

      Radera
    2. Ja som vanlig bok också då. Förstås.

      Radera
  2. Det var ett mycket vackert omslag, jag har just rekommenderat biblioteket att köpa in din bok nu i okt om den har kommit. Det ska bli intressant att få ta del av den.
    Mvh/Pysse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pysse! Den kommer när som helst. Ska landa kanske som i morgon. Jag går ut med detta när den finns i sinnevärlden på riktigt.

      Radera